NedCar gaat auto’s Provincie Limburg produceren

Labels: Ondernemers
NedCar

De Provincie Limburg gaat zevenentwintig auto’s leasen die alle in Born bij NedCar zijn geproduceerd. Het gaat om drieëntwintig Mitsubishi Colts ClearTec en vier Outlanders. Gedeputeerde Noël Lebens en Marchel Koops van Athlon Car Lease ondertekenden hiertoe vandaag bij NedCar de overeenkomst. Noël Lebens: “Ik heb me altijd sterk gemaakt voor het stimuleren van de regionale economie en NedCar heeft een goed product.”

Voor het einde van 2010 vervangt de Provincie vijftig van de vijfenzeventig wagens die zij in gebruik heeft. Reden is het verlopen van de vijfjarige afschrijvingsperiode. Gekozen is om het nieuwe wagenpark te gaan leasen, in plaats van te kopen. Dit omdat het concreet aangeven van het merk en type auto dat men wilt leasen bij de leasemaatschappij,  juridisch is toegestaan. Gedeputeerde Noël Lebens heeft gekozen voor de Outlander en de Colt uit Born: “Ik roep bedrijven en organisaties in Nederland op om de eigen auto-industrie te ondersteunen door wagens te gaan leasen. Dat is geen overbodige luxe in deze tijd. Sterker nog, ik vind dat het tot onze verantwoordelijkheden behoort.”

Na een aanbestedingsprocedure is Athlon Car Lease als meest geschikte maatschappij uit de bus gekomen. Aandachtspunten waren: duurzaamheid, milieuvriendelijkheid, (regionale) economie en werkgelegenheid. Met Athlon Car Lease is niet alleen overeengekomen dat het om Mitsubishi’s uit de fabriek van NedCar in Born moet gaan, maar ook dat het onderhoud van de wagens bij Limburgse dealers moet plaatsvinden.

De 23 Mitsubishi’s Colt ClearTec profiteren van bijzondere aanpassingen om het milieu minder te belasten en worden gekwalificeerd met een A-label. De Provincie gaat ook minimaal vier Outlanders leasen. De mogelijkheid om dit aantal uit te breiden wordt momenteel onderzocht. Voor het einde van 2010 worden nog 23 auto’s in het wagenpark van de Provincie vervangen. Met het vervangen van de in totaal vijftig auto’s is op jaarbasis ruim
€ 450.000,- gemoeid.

De auto’s van de Provincie Limburg worden voornamelijk gebruikt door medewerkers van de afdelingen Handhaving & Monitoring en Provinciale Wegen.

Commentaar (0)Add Comment

Schrijf commentaar

security code
Schrijf de volgende tekens

busy